Dział Consultingu Information Market S.A. świadczy szeroką gamę usług, podzielonych na trzy obszary, opisane hasłami „Doradzamy – Szkolimy – Budujemy wizerunek”. Klienci, których wspieramy, to koncerny paliwowe i firmy hurtowo handlujące paliwami, właściciele stacji paliw i sieci stacji, przedsiębiorstwa z otoczenia branży paliwowej (np. firmy transportowe, banki, firmy ubezpieczeniowe) jak również instytucje publiczne. Konkretne działania wspierające w każdym przypadku są ustalane po dokładnym zapoznaniu się z oczekiwaniami i potrzebami Partnera Biznesowego. Wsparcie Działu Consultingu Information Market S.A. może przyjąć różne formy, od tworzenia raportów i analiz, po spotkania warsztatowe czy konsultacje. Poniżej przedstawiamy listę przykładowych usług, jakie świadczymy. Zapraszamy do współpracy!
Zobacz firmy, którym pomógł Dział Consultingu Information Market S.A. »
Doradzamy
Dla firm z hurtowego rynku paliw:
- dedykowane badania rynku paliwowego (badania opinii) dotyczące postrzegania firmy, produktu, usług; opinia uczestników rynku paliwowego na temat określonego zagadnienia,
- wsparcie firm w ekspansji na nowe rynki – analizy dla ekspansji na nowe regiony (lokalny rynek, potencjał rozwoju, poziom konkurencji) jak i w nowe segmenty rynku (np. rozszerzenie asortymentu produktów), analizy SWOT, PEST,
- kompleksowe wsparcie w pozyskaniu koncesji na obrót paliwami (także z zagranicą) lub rozszerzeniu zakresu już posiadanej koncesji,
- tworzenie biznesplanów i analiz finansowych,
- dostarczanie zaawansowanych danych statystycznych (również tych niedostępnych w źródłach otwartych) dotyczących rynków paliwowych,
- optymalizacje wewnętrzne w firmach (działania na rzecz poprawy wyników),
- wsparcie w procesach zmian i restrukturyzacji, przeprowadzanych w firmach,
- prognozy cen paliw dla wyznacznikowych notowań międzynarodowym (np. na dany dzień, czy z dłuższym wyprzedzeniem).
Dla firm z detalicznego rynku paliw:
- analiza lokalizacji dla planowanych nowych stacji paliw pod kątem ich potencjału sprzedażowego, jak i weryfikacja dla już istniejących obiektów,
- badania „Tajemniczy Klient” na stacjach paliw, dla pojedynczych marek lub porównawczo dla większej ilości, na ich podstawie możliwe sugestie wprowadzenia nowych rozwiązań lub modyfikacji istniejących,
- kompleksowe wsparcie w pozyskaniu koncesji na obrót paliwami (także z zagranicą) lub rozszerzeniu zakresu już posiadanej koncesji,
- wsparcie w procesach zmian i restrukturyzacji, przeprowadzanych w firmach,
- tworzenie biznesplanów i analiz finansowych,
- analizy rozszerzenia działalności stacji o nowe usługi lub asortyment pozapaliwowy,
- badanie możliwości poszerzenia terytorialnego zakresu działania stacji pod kątem np. obiektów w innych regionach możliwych do przejęcia, poziomu konkurencji, potencjalnej polityki cenowej na stacjach w nowym obszarze i jej ewentualnej nośności, itp.
Dla firm z otoczenia branży paliwowej:
- kompleksowa obsługa w zakresie ułatwienia świadczenia wszelkiego rodzaju usług dla firm paliwowych,
- dedykowane badania rynku paliwowego (badania opinii) dotyczące postrzegania np. firmy, produktu, usług; opinia uczestników rynku paliwowego na temat określonego zagadnienia,
- analizy rynku paliwowego w szerokim zakresie, np. możliwości wprowadzenia danej marki czy produktu,
- weryfikacja informacji na temat podmiotów rynku paliwowego, np. baz danych posiadanych przez Zamawiającego,
- pomoc w nawiązaniu bezpośrednich kontaktów z kontrahentami z rynku paliwowego,
- kompleksowe wsparcie w pozyskaniu koncesji na obrót paliwami ciekłymi (także z zagranicą).
Szkolimy
- szykujemy i przeprowadzamy szkolenia z tematyki istotnej dla uczestników rynku paliwowego i jego otoczenia, np.:
- mechanizmy rządzące rynkiem paliwowym
- struktura rynku, uczestnicy rynku, zasady budowania cen
- kwestie jakościowe i techniczne w obrocie paliwami
- zagadnienia prawno-podatkowe wiążące się z rynkiem paliw
- bieżące wsparcie w zakresie rozwiązań handlowych dla firm sektorów hurtowego i detalicznego obrotu paliwami
- szkolimy też z zagadnień istotnych dla każdej firmy, niezależnie od branży w jakiej działa, np.
- psychologia sprzedaży i techniki skutecznej sprzedaży,
- praktyka negocjacji handlowych,
- efektywna organizacja procesu sprzedażowego,
- skuteczny marketing i merchandising,
- prawidłowa obsługa klienta.
W celu dokładnego ustalenia tematyki szkolenia – prosimy o kontakt
- szkolenia prowadzą albo pracownicy Information Market S.A., albo zewnętrzni eksperci, z którymi współpracujemy
- możemy zarówno przygotować szkolenie od podstaw (rezerwacja miejsca przeprowadzenia, zorganizowanie elementów towarzyszących, jak np. posiłki, zapewnienie prelegentów, sprzętu, materiałów szkoleniowych), jak i wziąć na siebie tylko wybrane elementy, w zależności od potrzeb naszych Partnerów
- prowadzimy zarówno szkolenia dedykowane, dla konkretnego Partnera, jak i szkolenia otwarte, dla wszystkich zainteresowanych danym zagadnieniem. Informacje o realizowanych szkoleniach są zawsze z wyprzedzeniem umieszczane w dziale "Aktualności" - zachęcamy do śledzenia. Przeprowadziliśmy już np. następujące szkolenia:
- "Optymalna stacja paliw - kontrola kosztów i zwiększanie przychodów w aktualnych realiach rynkowych", listopad 2014;
- "Certyfikacja biopaliw w praktyce", listopad 2014;
- "Prawo i podatki w branży paliw 2015", marzec 2015;
- "Praktyczne aspekty handlu olejem rzepakowym", listopad 2015;
- "Podatki w branży paliwowej 2016", kwiecień 2016;
- "Firmy paliwowe a zmiany prawne i podatkowe", kwiecień 2017;
- "System SENT w branży biopaliw", wrzesień 2017.
Budujemy wizerunek
Dla firm z hurtowego rynku paliw:
- tworzenie i redagowanie firmowych komunikatów adresowanych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy (np. komunikowanie zmian),
- tworzenie, planowanie i realizacja kampanii reklamowych, strategii promocyjnych, itp.
- opracowanie Systemów Identyfikacji Wizualnej firm,
- budowanie stron internetowych firm,
- organizacja imprez towarzyszących ważnym wydarzeniom z życia firmy, np. spotkań integracyjnych,
- relacje z mediami, budowanie wizerunku w mediach i poprzez obecność w mediach.
Dla firm z detalicznego rynku paliw:
- tworzenie i redagowanie firmowych komunikatów adresowanych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy (np. komunikowanie zmian),
- tworzenie, planowanie i realizacja kampanii reklamowych, strategii promocyjnych, itp.
- opracowanie Systemów Identyfikacji Wizualnej firm,
- budowanie stron internetowych firm,
- organizacja imprez towarzyszących ważnym wydarzeniom z życia firmy, np. spotkań integracyjnych.
Dla firm z otoczenia branży paliwowej:
- działania promocyjno-wizerunkowe wspierające ofertę skierowaną konkretnie do firm z branży paliwowej, np. tworzenie komunikatów czy tekstów informacyjnych,
- planowanie i prowadzenie kampanii promocyjnych,
- tworzenie dedykowanych serwisów internetowych.