Nasz pomysł - Twój sukces

Consulting
Kanał rss

Usługi

Dział Consultingu Information Market S.A. świadczy szeroką gamę usług, podzielonych na trzy obszary, opisane hasłami „Doradzamy – Szkolimy – Budujemy wizerunek”. Klienci, których wspieramy, to koncerny paliwowe i firmy hurtowo handlujące paliwami, właściciele stacji paliw i sieci stacji, przedsiębiorstwa z otoczenia branży paliwowej (np. firmy transportowe, banki, firmy ubezpieczeniowe) jak również instytucje publiczne. Konkretne działania wspierające w każdym przypadku są ustalane po dokładnym zapoznaniu się z oczekiwaniami i potrzebami Partnera Biznesowego. Wsparcie Działu Consultingu Information Market S.A. może przyjąć różne formy, od tworzenia raportów i analiz, po spotkania warsztatowe czy konsultacje. Poniżej przedstawiamy listę przykładowych usług, jakie świadczymy. Zapraszamy do współpracy!

Zobacz firmy, którym pomógł Dział Consultingu Information Market S.A. »

Doradzamy

Dla firm z hurtowego rynku paliw:

  • dedykowane badania rynku paliwowego (badania opinii) dotyczące postrzegania firmy, produktu, usług; opinia uczestników rynku paliwowego na temat określonego zagadnienia,
  • wsparcie firm w ekspansji na nowe rynki – analizy dla ekspansji na nowe regiony (lokalny rynek, potencjał rozwoju, poziom konkurencji) jak i w nowe segmenty rynku (np. rozszerzenie asortymentu produktów), analizy SWOT, PEST,
  • tworzenie biznesplanów i analiz finansowych,
  • dostarczanie zaawansowanych danych statystycznych (również tych niedostępnych w źródłach otwartych) dotyczących rynków paliwowych,
  • optymalizacje wewnętrzne w firmach (działania na rzecz poprawy wyników),
  • wsparcie w procesach zmian i restrukturyzacji, przeprowadzanych w firmach,
  • prognozy cen paliw dla wyznacznikowych notowań międzynarodowym (np. na dany dzień, czy z dłuższym wyprzedzeniem).

Dla firm z detalicznego rynku paliw:

  • analiza lokalizacji dla planowanych nowych stacji paliw pod kątem ich potencjału sprzedażowego, jak i weryfikacja dla już istniejących obiektów,
  • badania „Tajemniczy Klient” na stacjach paliw, dla pojedynczych marek lub porównawczo dla większej ilości, na ich podstawie możliwe sugestie wprowadzenia nowych rozwiązań lub modyfikacji istniejących,
  • wsparcie w procesach zmian i restrukturyzacji, przeprowadzanych w firmach,
  • tworzenie biznesplanów i analiz finansowych,
  • analizy rozszerzenia działalności stacji o nowe usługi lub asortyment pozapaliwowy,
  • badanie możliwości poszerzenia terytorialnego zakresu działania stacji pod kątem np. obiektów w innych regionach możliwych do przejęcia, poziomu konkurencji, potencjalnej polityki cenowej na stacjach w nowym obszarze i jej ewentualnej nośności, itp.

Dla firm z otoczenia branży paliwowej:

  • kompleksowa obsługa w zakresie ułatwienia świadczenia wszelkiego rodzaju usług dla firm paliwowych,
  • dedykowane badania rynku paliwowego (badania opinii) dotyczące postrzegania np. firmy, produktu, usług; opinia uczestników rynku paliwowego na temat określonego zagadnienia,
  • analizy rynku paliwowego w szerokim zakresie, np. możliwości wprowadzenia danej marki czy produktu,
  • weryfikacja informacji na temat podmiotów rynku paliwowego, np. baz danych posiadanych przez Zamawiającego,
  • pomoc w nawiązaniu bezpośrednich kontaktów z kontrahentami z rynku paliwowego.

Szkolimy

  • szykujemy i przeprowadzamy szkolenia z tematyki istotnej dla uczestników rynku paliwowego i jego otoczenia, np.:
    • mechanizmy rządzące rynkiem paliwowym
    • struktura rynku, uczestnicy rynku, zasady budowania cen
    • kwestie jakościowe i techniczne w obrocie paliwami
    • zagadnienia prawno-podatkowe wiążące się z rynkiem paliw
    • bieżące wsparcie w zakresie rozwiązań handlowych dla firm sektorów hurtowego i detalicznego obrotu paliwami
    • szkolimy też z zagadnień istotnych dla każdej firmy, niezależnie od branży w jakiej działa, np.
      • psychologia sprzedaży i techniki skutecznej sprzedaży,
      • praktyka negocjacji handlowych,
      • efektywna organizacja procesu sprzedażowego,
      • skuteczny marketing i merchandising,
      • prawidłowa obsługa klienta.

W celu dokładnego ustalenia tematyki szkolenia – prosimy o kontakt

  • szkolenia prowadzą albo pracownicy Information Market S.A., albo zewnętrzni eksperci, z którymi współpracujemy
  • możemy zarówno przygotować szkolenie od podstaw (rezerwacja miejsca przeprowadzenia, zorganizowanie elementów towarzyszących, jak np. posiłki, zapewnienie prelegentów, sprzętu, materiałów szkoleniowych), jak i wziąć na siebie tylko wybrane elementy, w zależności od potrzeb naszych Partnerów
  • prowadzimy zarówno szkolenia dedykowane, dla konkretnego Partnera, jak i szkolenia otwarte, dla wszystkich zainteresowanych danym zagadnieniem. Informacje o realizowanych szkoleniach są zawsze z wyprzedzeniem umieszczane w dziale "Aktualności" - zachęcamy do śledzenia. Przeprowadziliśmy już np. następujące szkolenia:
    • "Optymalna stacja paliw - kontrola kosztów i zwiększanie przychodów w aktualnych realiach rynkowych", listopad 2014
    • "Certyfikacja biopaliw w praktyce", listopad 2014
    • "Prawo i podatki w branży paliw 2015", marzec 2015.

      

Budujemy wizerunek

Dla firm z hurtowego rynku paliw:

  • tworzenie i redagowanie firmowych komunikatów adresowanych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy (np. komunikowanie zmian),
  • tworzenie, planowanie i realizacja kampanii reklamowych, strategii promocyjnych, itp.
  • opracowanie Systemów Identyfikacji Wizualnej firm,
  • budowanie stron internetowych firm,
  • organizacja imprez towarzyszących ważnym wydarzeniom z życia firmy, np. spotkań integracyjnych,
  • relacje z mediami, budowanie wizerunku w mediach i poprzez obecność w mediach.

Dla firm z detalicznego rynku paliw:

  • tworzenie i redagowanie firmowych komunikatów adresowanych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy (np. komunikowanie zmian),
  • tworzenie, planowanie i realizacja kampanii reklamowych, strategii promocyjnych, itp.
  • opracowanie Systemów Identyfikacji Wizualnej firm,
  • budowanie stron internetowych firm,
  • organizacja imprez towarzyszących ważnym wydarzeniom z życia firmy, np. spotkań integracyjnych.

Dla firm z otoczenia branży paliwowej:

  • działania promocyjno-wizerunkowe wspierające ofertę skierowaną konkretnie do firm z branży paliwowej, np. tworzenie komunikatów czy tekstów informacyjnych,
  • planowanie i prowadzenie kampanii promocyjnych,
  • tworzenie dedykowanych serwisów internetowych.
Szymon Araszkiewicz

Szymon Araszkiewicz

Powrót do góry
Top

Niniejsza strona wykorzystuje ciasteczka (tzw. cookies).
Więcej informacji w polityce prywatności i ciasteczek.

  Rozumiem i zgadzam się.